Astekaria

2014ko urriaren 25a


Pasaden astelehenean, IKT irakasgaian hasi ginen Blog bat egiten. Irakaslearen laguntzarekin sortu genuen, gaia aukeratu eta lehenengo aurkezpena egin genuen ere, eta blog batean dauden aukerak ikusi genituen. Bloga sortuta zegoenean, editatu genuen eta Internet-en informazioa bilatu genuen blogan idazten hasteko.

Nire bloga "Aurreratzen" deitzen da, eta kulturartekotasunari eta genero ezberdintasunei buruz hitz egingo dut astean behin. Haur Hezkuntzan lantzen hasteko gai aproposa da, umeek txikitatik gure gizartean dauden bi gai nagusi hauek ezagutu behar dituztelako.

Klasean emandako teoria:



 Zer da WEB 2.0 ? (klasean hartutako ideiak) 
 Informazioa konpartitzen eta elkarrizketa bat ahalbidetzen duen sarea da.
Eskola 2.0, IKT hezkuntza prozesuan
Teknologia berrien aurrerapena
Eskola batzuk Teknologia Munduan murgilduta egotea Hezkuntza prozesuan laguntzeko baliabideak
 Informazioa trukatzea, blogak, bideoak, web orriak
 Eskola 2.0 eta 5. mailatik aurrera banakako ordenagailua
Kolaborazioa eta aktibotasuna
 Eskola 2.0

WEB 2.0 aurretikoak
Aurretikoak: web 1.0
Komunikatzeko sistema aurreratua
 Erabiltzaileek informazioa bilatu, prozesatu, integratu… kontsumitu
Webmaster edo egileak informazioa publikatu eta eguneratu
2001. urtean krisia: ideia eta proposamen, proiektu berriak sortu ziren.
2004. urtean: Tim O’Reallyk ideia berria sustatu eta izen berria proposatu: web 2.0 (web kolaboratzaile eta demokratikoa/filosofia berria/espazio soziala)

WEB 2.0 web berria
Web erabiltzeko kontzepzio berria:
Web dinamikoa eta web semantikoa deitzen da ere bai
 Informazioa sortzeko sistema soziala
Erabiltzailea informazio sortzailea da
Denok gara webmaster
Web berriaren bihotza erabiltzaileak dira
 Eta arima: parte-hartzea, komunikazioa, elkartrukatzea eta lankidetza

WEB 2.0 zer da? 
 Informazioa eta ezagutzaren sorkuntzari buruzko filosofia bat da
 Ezagutza denon artean eraikitzen dugu
Internetek teknologia eskaintzen du, aplikazioak informazioa elkartrukatzeko eta parte-hartzeko
Zeintzuk dira aplikazio hauek? (YouTube, Wikipedia, Blogger, del.icio.us …)
Internet erabiltzeko garapen berria eta espazio sozial bat da

Laburbiltzen:
Orain ideia ez da internetetik nabigatzea eta informazioa prozesatzea baizik eta guk geuk sortzen eta publikatzen dugun informazioa ezagutza bihurtzeko
 Informazioa jaso eta argitaratu ere egin daiteke
 Erraza eta erabilgarria da sistema hau
 Partehartzen, elkarrekintzan ezagutza eraikitzen
Ekarpenak ez dira artikulu luze eta sakonak, post, iruzkinak, mikro edukiak baizik
“Efecto mariposa” delakoa hemen ikusten da
Sindikazioa edukinak biltzeko
Tags, edukinak sailkatzeko







 2014ko urriaren 27a


Astelehen honetan konpetentzia digitalei buruz hitz egin dugu, bideo bat ikusi dugu, ideiak atera ditugu eta teoria apur bat eman dugu. 

Blogari dagokionez, etiketak ipini ditugu, gure ikaskideen blogen helbideak nola jartzen diren ikasi dugu eta hurrengo saioa egiteko informazioa bilatu dugu.

Klasean emandako teoria:




KONPETENTZIA DIGITALA

BIDEOARI BURUZKO IDEIAK: 
 Konpetentzia soziala, baloreetan oinarrituta.
Alfabetizazio digitalak, alfabetizazio guztiak hartzen ditu.
Informazioa eta kultura elkarri eragitea.
Gaur egun guk ipintzen dugu informazioa eta elkarbanatu ahal dugu.
Espazio honetan aktiboa izan, ekarpenak egitea
Aurkitzen dugun informazioa fidagarria den ala ez baloratu eta erabaki.
Arauak ulertu eta errespetatu.
 Edukiak  sentsuarekin nola konbinatzea.
 Ikertzeko gaitasuna
 Hiritartasuna inplikatzen dituzten trebetasunak.

KONPETENTZIAREN EDO GAITASUNAREN ELEMENTUAK: ezagutza, trebezia eta jarrera
Konpetentzia digitala: informaziorako eta komunikaziorako alfabetizazio digitala
 Oinarrizkoen artean bat da.
Europako Kontseiluak
Españako LOE
EHA/BOPVn
Haur Hezkuntzako Curriculuma:
3. esperientzia eremuan, Hizkuntza Komunikazioa eta Adierazpenena
2. eduki blokea: ikus-entzunezko hizkuntza eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak
Hauek aipatzen dira:
Tresna teknologikoak erabiltzen hastea: besteak beste, ordenagailua, unitate periferikoak, soinu- eta komunikazioa errazteko tresna baitira.
Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak behar bezala eta modu esanguratsuan erabiltzeko beharraz jabetzen joatea.
Ikus-entzunezko ekoizpenak ikustea, hala nola filmak, bideoak edo irudien aurkezpenak. Horien edukiei eta estetikari buruzko balioespen pertsonala egitea.
Errealitatea eta ikus-entzunezko adierazpena bereizten ikastea pixkanaka. 
Ikus-entzunezko ekoizpenak eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiltzea bi hizkuntza ofizialak finkatzeko eta atzerriko hizkuntzara hurbiltzeko.



Konpetentzia digitala lantzeko, alfabetizazio digitala garatu behar dugu.
Gaitasun digitala ez da bakarrik ordenagailuak, programak edo aplikazioak
erabiltzea, informazioa aukeratu, landu, parte hartu eta erabilera kritikoa
egitea da ere.
 
 






     
 Zertan datza konpetentzia digitala? Lau pausutan:
Gaitasun instrumentalak: aparatuak eta aplikazioak erabiltzea
Informazioari dagokionez (informazioaren erabilera): bilatzea, aztertzea, aukeratzea eta ekoiztea.
Komunikazioa eta adierazpena: TTBBen bitartez komunikatzea eta adierazpen baliabide moduan erabiltzea
Aurreko guztia modu egokian eta erantzukizunez erabiltzea (kode etikoaren arabera) (netiketa)

Teknologia berriak modu arduratsuan erabiltzea:
Netiketa
Lizentziak (creative commons)
Datu pribatuen erabilera
Konfidentzialitatea


Klasea bukatzeko, IKTeko proiektuaren taldeak osatu genituen, eta talde-fitxa eta ariketak bukatu ondoren, proiektuaren lehenengo atalekin hasi genuen.


2014ko azaroaren 17a

Astelehen honetan, bideo batzuk ikusi ditugu taldeka. Beste taldeko jeendekin jarri gara ikusteko eta  gure taldekideen artean komentatu ondoren, bideoekin zerikusia duen hausnarketa bat egin dugu. Hor, Interneten ditugun profilei, aplikazioei eta publikatzen dugunari buruzko iritzia azaldu dugu, zer egin genezake Interneten dugun irudia hobetzeko eta zer motatako gauzak izan behar ditugu kontuan.
Hausnarketa honetan identitate digitala eta identitate analogikoaren arteko ezberdintasunak azaldu ditugu ere:
  • Identitate digitala: pertsona batek Internetera igotzen duen informazio orokorra da.
  • Identitate analogikoa: perfil bakoitzaren arabera eskegitako informazioa da.

Klase honetan, konpetentzia digitalari buruzko bideo bat ikusi dugu ere, non Jordi Adellek aurreko klasean emandako informazioa azaltzen duen.

Geroago, taldeka jarri gara eta 3.ematekoan entregatu behar duguna hasi gara prestatzen.


2014ko azaroaren 24a

Gaurko klasean emandako teoria:

IKTak hezkuntzan txertatzen  

  Teknologia berrien eragina eskolan ere agerian da: 
 Irakasle eta ikasleen rolak aldatzen dute (irakasleak dinamizatzaileagoak dira eta ikasleak aktiboagoak)
Gaitasun berriak landu behar dira (oso garrantzitsua da ikasten ikastea eta hemen IKTek paper garrantzitsu bat dute. Intenerneten modu sozial batean egon behar gara.)
IKT hezkuntza prozesuan txertatzeko irizpideak:
Lortzeko helburuak eta lantzeko edukinak
Pentsatu behar dugu ia partehartzea eta taldearen integrazioa bideratzen duten.
Baliabidearen ezaugarriak (teknikoak, semantikoak…) ikaslearen edade eta ikasteko gaitasunerako egokiak diren ikusi behar dugu.
Galdetuko dugu: zer nahi dugu landu, zer nahi dugu egin errekurtso honekin? Nola erabiltzen da? Zein da erabiltzeko edade egokia?
 Erraza al da erabiltzeko? Funtzio bat baino gehiago bideratzen du?
Curriculumean txertatzeko:
Curriculumeko elementu bat izango da: bai lantzeko elementua eta errekurtso moduan.
Aplikazioa marko konstruktibistan (metodologiarekin koherentea)
Planteamendu multimedia
Ikuspegi berritzailea
Kontuan hartzeko: 
 Aprendizaiaren oinarria ez dira errekurtsoak baizik eta teknika eta estrategia didaktikoetan.
Irakaskuntza komunikazioan oinarritzen denez, edozein teknologia egokia izango da baldin eta prozesu honetan lagungarria suertatzen bada.
IKTak funtzio anitz eduki dezakete irakaskuntzan.
 Arrazoi asko topa daitezke IKTak integratzeko bereiztu ditzagun ba irizpide hezgarriak.
IKTak eta hezkuntzaren berrikuntza:
IKTek berez ez dute berrikuntza bultzatzen, euren integrazioa konplexua da.
 Berrikuntzak ere hausnarketa eta planifikazio prozesua eskatzen du.
 IKTek ere berrikuntza prozesua bultzatzen dute (ez eurek bakarrik).
 Beti ere formakuntzan berrikuntza ikuspegiak egon behar du.
 IKT eta berrikuntza didaktikoa: oreka errealista:
 Abiapuntua: hezkuntza testuingurua
Lehenengo gure proposamenerako printzipio teorikoak eta helburuak definitu behar ditugu, eta horien proiektua


Geroago, bi bideo ezberdin ikusi ditugu:

1.      TECNOLOGÍA O METODOLOGÍA: Ikastetxean teknologia berriak sartu arren, metodologia ez da aldatu. Irakasleak arbelean egiten zuena, teknologia berriak sartu ondoren, jarraitzen du egiten baina pantaila batean.

2.      EDUCATION: lehen eta etorkizuneko gauzak konparatzen dira. Gu erdian gaude eta garrantzitsua da prestakuntza bat etorkizunerako.



2014ko abenduaren 1a


Gaur, klaseko azkeneko eguna zenez, proiektuari buruzko aurkezpenak egin ditugu. Klaseko lehengo bi orduetan, proiektuaren azkeneko gauzak bukatu ditugu eta taldekideen artean aurkezpena prestatzen egon gara. Talde bakoitzaren aurkezpena egin ondoren, blogari buruzko bi gauza berriak ikasi ditugu (lizentzia eta jarioa).
Klasea amaitzeko blogan ipintzeko informazio gehiago bilatu dugu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina