2014ko urriaren 25a
Pasaden astelehenean, IKT irakasgaian hasi ginen Blog bat egiten. Irakaslearen laguntzarekin sortu genuen, gaia aukeratu eta lehenengo aurkezpena egin genuen ere, eta blog batean dauden aukerak ikusi genituen. Bloga sortuta zegoenean, editatu genuen eta Internet-en informazioa bilatu genuen blogan idazten hasteko.
Nire bloga "Aurreratzen" deitzen da, eta kulturartekotasunari eta genero ezberdintasunei buruz hitz egingo dut astean behin. Haur Hezkuntzan lantzen hasteko gai aproposa da, umeek txikitatik gure gizartean dauden bi gai nagusi hauek ezagutu behar dituztelako.
Klasean emandako teoria:
Zer da WEB 2.0 ? (klasean hartutako ideiak)
Informazioa konpartitzen eta elkarrizketa bat ahalbidetzen duen sarea da.
Informazioa konpartitzen eta elkarrizketa bat ahalbidetzen duen sarea da.
Eskola 2.0, IKT hezkuntza prozesuan
Teknologia berrien aurrerapena
Eskola batzuk Teknologia Munduan
murgilduta egotea Hezkuntza prozesuan laguntzeko baliabideak
Informazioa trukatzea, blogak, bideoak,
web orriak
Eskola 2.0 eta 5. mailatik aurrera
banakako ordenagailua
Kolaborazioa eta aktibotasuna
Eskola 2.0
WEB 2.0 aurretikoak
Aurretikoak: web
1.0
Komunikatzeko sistema aurreratua
Erabiltzaileek informazioa bilatu,
prozesatu, integratu… kontsumitu
Webmaster edo egileak informazioa
publikatu eta eguneratu
2001. urtean krisia: ideia eta
proposamen, proiektu berriak sortu ziren.
2004. urtean: Tim O’Reallyk ideia berria
sustatu eta izen berria proposatu: web 2.0 (web kolaboratzaile eta demokratikoa/filosofia
berria/espazio soziala)
WEB 2.0 web
berria
Web erabiltzeko kontzepzio berria:
Web erabiltzeko kontzepzio berria:
Web dinamikoa eta web semantikoa deitzen
da ere bai
Informazioa sortzeko sistema soziala
Erabiltzailea informazio sortzailea da
Denok gara webmaster
Web berriaren bihotza erabiltzaileak
dira
Eta arima: parte-hartzea, komunikazioa,
elkartrukatzea eta lankidetza
WEB 2.0 zer da?
Informazioa eta ezagutzaren sorkuntzari buruzko filosofia bat da
Informazioa eta ezagutzaren sorkuntzari buruzko filosofia bat da
Ezagutza denon artean eraikitzen dugu
Internetek teknologia eskaintzen du,
aplikazioak informazioa elkartrukatzeko eta parte-hartzeko
Zeintzuk dira aplikazio hauek? (YouTube,
Wikipedia, Blogger, del.icio.us …)
Internet erabiltzeko garapen berria eta
espazio sozial bat da
Laburbiltzen:
Orain ideia ez da internetetik
nabigatzea eta informazioa prozesatzea baizik eta guk geuk sortzen eta
publikatzen dugun informazioa ezagutza bihurtzeko
Informazioa jaso eta argitaratu ere egin
daiteke
Erraza eta erabilgarria da sistema hau
Partehartzen, elkarrekintzan ezagutza
eraikitzen
Ekarpenak ez dira artikulu luze eta
sakonak, post, iruzkinak, mikro edukiak baizik
“Efecto mariposa” delakoa hemen ikusten
da
Sindikazioa edukinak biltzeko
Tags, edukinak sailkatzeko
2014ko urriaren 27a
Astelehen honetan konpetentzia digitalei buruz hitz egin dugu, bideo bat ikusi dugu, ideiak atera ditugu eta teoria apur bat eman dugu.
Blogari dagokionez, etiketak ipini ditugu, gure ikaskideen blogen helbideak nola jartzen diren ikasi dugu eta hurrengo saioa egiteko informazioa bilatu dugu.
Klasean emandako teoria:
Teknologia berriak modu arduratsuan erabiltzea:
Klasean emandako teoria:
KONPETENTZIA DIGITALA
BIDEOARI BURUZKO IDEIAK:
Konpetentzia soziala, baloreetan oinarrituta.
Alfabetizazio digitalak, alfabetizazio guztiak hartzen ditu.
Konpetentzia soziala, baloreetan oinarrituta.
Alfabetizazio digitalak, alfabetizazio guztiak hartzen ditu.
Informazioa eta kultura elkarri
eragitea.
Gaur egun guk ipintzen dugu informazioa
eta elkarbanatu ahal dugu.
Espazio honetan aktiboa izan, ekarpenak
egitea
Aurkitzen dugun informazioa fidagarria
den ala ez baloratu eta erabaki.
Arauak ulertu eta errespetatu.
Edukiak
sentsuarekin nola konbinatzea.
Ikertzeko gaitasuna
Hiritartasuna inplikatzen dituzten
trebetasunak.
KONPETENTZIAREN
EDO GAITASUNAREN ELEMENTUAK: ezagutza,
trebezia eta jarrera
Konpetentzia
digitala: informaziorako eta komunikaziorako alfabetizazio digitala
Oinarrizkoen artean bat da.
Europako Kontseiluak
Españako LOE
EHA/BOPVn
Haur Hezkuntzako Curriculuma:
3. esperientzia eremuan, Hizkuntza Komunikazioa eta
Adierazpenena
2. eduki blokea: ikus-entzunezko hizkuntza eta
informazioaren eta komunikazioaren teknologiak
Hauek aipatzen dira:
Tresna teknologikoak erabiltzen hastea:
besteak beste, ordenagailua, unitate periferikoak, soinu- eta komunikazioa
errazteko tresna baitira.
Informazioaren eta komunikazioaren
teknologiak behar bezala eta modu esanguratsuan erabiltzeko beharraz jabetzen
joatea.
Ikus-entzunezko ekoizpenak ikustea, hala
nola filmak, bideoak edo irudien aurkezpenak. Horien edukiei eta estetikari
buruzko balioespen pertsonala egitea.
Errealitatea eta ikus-entzunezko
adierazpena bereizten ikastea pixkanaka.
Ikus-entzunezko ekoizpenak eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiltzea bi hizkuntza ofizialak finkatzeko eta atzerriko hizkuntzara hurbiltzeko.
Ikus-entzunezko ekoizpenak eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiltzea bi hizkuntza ofizialak finkatzeko eta atzerriko hizkuntzara hurbiltzeko.
|
Zertan datza konpetentzia digitala? Lau
pausutan:
Gaitasun instrumentalak: aparatuak eta
aplikazioak erabiltzea
Informazioari dagokionez (informazioaren
erabilera): bilatzea, aztertzea, aukeratzea eta ekoiztea.
Komunikazioa eta adierazpena: TTBBen
bitartez komunikatzea eta adierazpen baliabide moduan erabiltzea
Aurreko guztia modu egokian eta
erantzukizunez erabiltzea (kode etikoaren arabera) (netiketa)
Teknologia berriak modu arduratsuan erabiltzea:
Netiketa
Lizentziak (creative commons)
Datu pribatuen erabilera
Konfidentzialitatea
Klasea bukatzeko, IKTeko proiektuaren taldeak osatu genituen, eta talde-fitxa eta ariketak bukatu ondoren, proiektuaren lehenengo atalekin hasi genuen.
Klase honetan, konpetentzia digitalari buruzko bideo bat ikusi dugu ere, non Jordi Adellek aurreko klasean emandako informazioa azaltzen duen.
Geroago, taldeka jarri gara eta 3.ematekoan entregatu behar duguna hasi gara prestatzen.
Irakasle eta ikasleen rolak aldatzen dute (irakasleak dinamizatzaileagoak dira eta ikasleak aktiboagoak)
Gaur, klaseko azkeneko eguna zenez, proiektuari buruzko aurkezpenak egin ditugu. Klaseko lehengo bi orduetan, proiektuaren azkeneko gauzak bukatu ditugu eta taldekideen artean aurkezpena prestatzen egon gara. Talde bakoitzaren aurkezpena egin ondoren, blogari buruzko bi gauza berriak ikasi ditugu (lizentzia eta jarioa).
Klasea amaitzeko blogan ipintzeko informazio gehiago bilatu dugu.
Klasea bukatzeko, IKTeko proiektuaren taldeak osatu genituen, eta talde-fitxa eta ariketak bukatu ondoren, proiektuaren lehenengo atalekin hasi genuen.
2014ko azaroaren 17a
Astelehen honetan, bideo batzuk ikusi ditugu taldeka. Beste taldeko jeendekin jarri gara ikusteko eta gure taldekideen artean komentatu ondoren, bideoekin zerikusia duen hausnarketa bat egin dugu. Hor, Interneten ditugun profilei, aplikazioei eta publikatzen dugunari buruzko iritzia azaldu dugu, zer egin genezake Interneten dugun irudia hobetzeko eta zer motatako gauzak izan behar ditugu kontuan.
Hausnarketa honetan identitate digitala eta identitate analogikoaren arteko ezberdintasunak azaldu ditugu ere:
- Identitate digitala: pertsona batek Internetera igotzen duen informazio orokorra da.
- Identitate analogikoa: perfil bakoitzaren arabera eskegitako informazioa da.
Klase honetan, konpetentzia digitalari buruzko bideo bat ikusi dugu ere, non Jordi Adellek aurreko klasean emandako informazioa azaltzen duen.
Geroago, taldeka jarri gara eta 3.ematekoan entregatu behar duguna hasi gara prestatzen.
2014ko azaroaren 24a
Gaurko klasean emandako teoria:
IKTak hezkuntzan txertatzen
Teknologia berrien eragina eskolan ere agerian da:Irakasle eta ikasleen rolak aldatzen dute (irakasleak dinamizatzaileagoak dira eta ikasleak aktiboagoak)
Gaitasun berriak landu behar dira (oso
garrantzitsua da ikasten ikastea eta hemen IKTek paper garrantzitsu bat dute.
Intenerneten modu sozial batean egon behar gara.)
IKT hezkuntza prozesuan txertatzeko
irizpideak:
Lortzeko helburuak eta lantzeko edukinak
Pentsatu behar dugu ia partehartzea eta
taldearen integrazioa bideratzen duten.
Baliabidearen ezaugarriak (teknikoak,
semantikoak…) ikaslearen edade eta ikasteko gaitasunerako egokiak diren ikusi
behar dugu.
Galdetuko dugu: zer nahi dugu landu, zer
nahi dugu egin errekurtso honekin? Nola erabiltzen da? Zein da erabiltzeko
edade egokia?
Erraza al da erabiltzeko? Funtzio bat
baino gehiago bideratzen du?
Curriculumean txertatzeko:
Curriculumeko elementu bat izango da:
bai lantzeko elementua eta errekurtso moduan.
Aplikazioa marko konstruktibistan
(metodologiarekin koherentea)
Planteamendu multimedia
Ikuspegi berritzailea
Kontuan hartzeko:
Aprendizaiaren oinarria ez dira errekurtsoak baizik eta teknika eta estrategia didaktikoetan.
Aprendizaiaren oinarria ez dira errekurtsoak baizik eta teknika eta estrategia didaktikoetan.
Irakaskuntza komunikazioan oinarritzen
denez, edozein teknologia egokia izango da baldin eta prozesu honetan
lagungarria suertatzen bada.
IKTak funtzio anitz eduki dezakete
irakaskuntzan.
Arrazoi asko topa daitezke IKTak
integratzeko bereiztu ditzagun ba irizpide hezgarriak.
IKTak eta hezkuntzaren berrikuntza:
IKTek berez ez dute berrikuntza
bultzatzen, euren integrazioa konplexua da.
Berrikuntzak ere hausnarketa eta
planifikazio prozesua eskatzen du.
IKTek ere berrikuntza prozesua
bultzatzen dute (ez eurek bakarrik).
Beti ere formakuntzan berrikuntza
ikuspegiak egon behar du.
IKT eta berrikuntza didaktikoa: oreka
errealista:
Abiapuntua: hezkuntza testuingurua
Lehenengo gure proposamenerako printzipio teorikoak eta helburuak definitu behar ditugu, eta horien proiektua
Geroago, bi bideo ezberdin ikusi ditugu:
Lehenengo gure proposamenerako printzipio teorikoak eta helburuak definitu behar ditugu, eta horien proiektua
Geroago, bi bideo ezberdin ikusi ditugu:
1.
TECNOLOGÍA O METODOLOGÍA: Ikastetxean
teknologia berriak sartu arren, metodologia ez da aldatu. Irakasleak arbelean
egiten zuena, teknologia berriak sartu ondoren, jarraitzen du egiten baina
pantaila batean.
2.
EDUCATION: lehen eta
etorkizuneko gauzak konparatzen dira. Gu erdian gaude eta garrantzitsua da
prestakuntza bat etorkizunerako.
2014ko abenduaren 1a
Gaur, klaseko azkeneko eguna zenez, proiektuari buruzko aurkezpenak egin ditugu. Klaseko lehengo bi orduetan, proiektuaren azkeneko gauzak bukatu ditugu eta taldekideen artean aurkezpena prestatzen egon gara. Talde bakoitzaren aurkezpena egin ondoren, blogari buruzko bi gauza berriak ikasi ditugu (lizentzia eta jarioa).
Klasea amaitzeko blogan ipintzeko informazio gehiago bilatu dugu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina